Domů Metropole Škoda Auto zvažuje vstup do Thajska nebo Malajsie

Škoda Auto zvažuje vstup do Thajska nebo Malajsie

Press

Automobilka Škoda Auto zvažuje po zahájení prodejů na vietnamském trhu vstup i do Thajska, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku. 

Rusko bylo před tím, než loni v únoru zahájilo válku proti Ukrajině, pro Škodu druhým největším trhem s více než 90.000 dodanými vozy ročně. Kvůli konfliktu jej ale zcela opustila.

V Číně Škoda ještě v roce 2018 prodávala přes 340.000 aut, loni ale už jen necelých 45.000. V Číně, která byla v minulosti největším odbytištěm Škody, byla značka v posledních letech kvůli vysokým nákladům a poklesu cen ztrátová a dosáhla na tzv. černou nulu, ale vydělávat by potřebovala dlouhodobě.

Nízká cenová úroveň je například i v Indonésii, a proto je podle Jahna obtížné na tamní trh vstoupit. Přesto je to jedna ze zvažovaných zemí, protože její potenciál je obrovský.

Škoda by měla na konci příštího roku zahájit ve Vietnamu místní výrobu vozů z komponent dovážených z Indie, ale i od místních dodavatelů.

V Indii se nyní vyrábí vozy Kushaq a Slavia. V budoucnu by k nim měl přibýt ještě elektrický model a vůz se spalovacím motorem o délce pod čtyři metry.

Kapacity budovaného vietnamského závodu místního partnera TC Group chce automobilka využít i pro vývoz do dalších zemí jihovýchodní Asie. Vedle toho Škoda dostala na starosti koordinaci dalších značek koncernu Volkswagen v tomto teritoriu.

Další podobné články